venerdì 14 gennaio 2011

knitting and...first bilingual post!

So, the last couple of nights I have been burning the midnight oil between work and insomnia (due to the fact that I wake up entire too late and so I am never tired before 2am.. this MUST change!).....
and I finally have gotten around to playing with Yvonne Irvin's MyElements.
I don't know Yvonne personally but we have had several email exchanges mostly related to my purchases but with some personal notes as well.. she is a VERY creative, off-the-beaten-track artist and I love her MyElements - neat little hand-painted plexiglass dangles in all sorts of shapes and sizes.
When I saw them in her Etsy shop many months ago, I had to have some!
I tried my hand a a necklace.. didn't like it and will definitely try again.. but I love the way my earrings are turning out! This from a woman who has NEVER worn an earring in her life! Look mom, no holes!!
I just wanted to share a few of my creations with the internet public!

Ultimamente faccio le ore piccole.. tra lavoro e l'insonnia (a causa del fatto che mi sveglio troppo tardi la mattina e quindi non ho mai sonno prima delle 2! un abitudine che DEVE cambiare!).... e finalmente ho cominciato a giocare con i MyElements di Yvonne Irvin.
Non conosco Yvonne personalmente ma abbiamo avuto più di uno scambio di e-mail, le più volte in relazione ai miei acquisti, ma anche con qualche nota personale... è un'artista MOLTO creativa e fuori dai schemi e adoro i suoi MyElements - piccoli ciondoli in plexiglass, dipinte a mano e in un miriade di forme e dimensioni.
Molti mesi fa, quando li ho visti nel suo negozio su Etsy dovevo averne qualcuno!
Ho provato a fare una collana - non mi era piaciuto! ma ci riproverò... ma mi piace tanto come stanno venendo gli orecchini! Questo detto da una donna che non ha MAI portato un orecchino in vita sua! non ho nemmeno i buchi!
Volevo solo condividere con il pubblico internettiano qualche mia creazione!


March winds.. April Showers
bring forth May Flowers!
Olive.. seems to be a favourite among my facebook friends!


and then.. Sante Fe landscapes inspired by photographs taken by my friend Linda!
I love these colours reminiscent of the 1950s.. very retro!




This morning.. I was in a sophisticated mood...
Tres chic, tres jolie!

2 commenti:

knitting bear ha detto...

Belli, soprattutto i Santa Fe Landscapes, molto chic!

robigna ha detto...

sono bellissimi, complimenti Donna! però anche io come te non porto orecchini :-)